23 mai 2017

Paula Hawkins "Into the Water"

Goodreadsis tutvustatakse raamatut järgmiselt (sulgudes nimed on minu lisatud): 

A single mother (Nel) turns up dead at the bottom of the river that runs through town. Earlier in the summer, a vulnerable teenage girl (Katie) met the same fate. They are not the first women lost to these dark waters, but their deaths disturb the river and its history, dredging up secrets long submerged.
Left behind is a lonely fifteen-year-old girl (Lena). Parentless and friendless, she now finds herself in the care of her mother's sister (Jules), a fearful stranger who has been dragged back to the place she deliberately ran from—a place to which she vowed she'd never return.


Usun, et paljude inimeste jaoks on see üks 2017. aasta oodatumaid uusi raamatuid, sest sama autori "Tüdruk rongis" oli ülipopulaarne. Ise olin enne lugema hakkamist kõhkleval seisukohal, sest Hawkinsi elemine raamat oli minu jaoks pigem keskpärane. 
Mida ma oskan öelda. Esiteks, "Into the Water" pole mitte ühestki otsast rongiraamatu sarnane. Kui olete juhuslikult näinud telesarja "Broadchurch", siis "Into the Water" meenutab ülesehituselt just seda sarja - tohutu palju vaatenurki ja jutustajaid ning iga kivi all uued saladused-seosed peidus. Teleekraanil mõjus paremini, raamatu algus oli aga eriti segane.  

"Seriously, how is anyone supposed to keep track of all the bodies around here? It's like Midsomer Murders, only with accidents and suicides and grotesque historical misogynistic drowning istead of people falling into the slurry or bashing easch other over the head." (Hawkins, Paula, 2017, "Into the Water", lk. 129)

Kui hea raamatu näitajaks oleks fakt, et lugesin poole ööni, sest tahtsin kindlasti läbi saada, siis jah, selle kriteeriumi alusel tuleks antud raamatule anda täisarv punkte, kuid tegelikkuses pole see minu silmis viiepunkti raamat. Ülesehitusest ja sellest tulenevast segadusest ning piiripealselt ebameeldivatest tegelastest võiks veel mööda vaadata, kuid täispunkti raamat peab mulle pakkuma ka uudsusemomenti - andma midagi sellist, mida ma mitte kuskilt veel lugenud pole, kuid seda ma ei leidnud. Kõik saladused olid juba kuskilt enne tuttavad. 
Siiski on "Into the Water" minu silmis parem raamat kui "Tüdruk rongis" ning suvelugemiseks sobib imehästi. Kui see oleks mul reisi ajal pagasis olnud, siis oleksin pärast läbilugemist rahuliku südamega hotelli jätnud, sest uuesti ei loe. 

pealkiri: "Into the Water"
autor: Hawkins, Paula
keel: inglise
kirjastus: Riverhead Books
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv: 386
ilmumisaasta: 2017 
ISBN-10: 0735211205
ISBN-13:
9780735211209

eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: pole ilmunud

Goodreadsi hinnang: 3.5/5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar