31 mai 2017

Ellinor Rängel "Kullimaja Marta"

Ma ei mäleta täpselt kui vanalt ma "Kullimaja Martat" esimest korda lugesin, kuid tean, et tegin seda mitmeid-mitmeid kordi.  Just nimelt seepärast valisingi Rängeli raamatu oma Lugemise väljakutse "sinu lapsepõlve lemmikraamatu" punkti alla. 
Praeguse seisuga oleksin rõõmsam, kui poleks seda raamatut uuesti lugenud. Minu mälestustes oli hoopis teissugune "Kullimaja Marta". Näiteks olid mul eredalt meeles vaguni ja Marta sünnipäeva ning Mitka surma stseenid,  kuid ma polnud kunagi märganud kui negatiivsena oli kujutatud Marta ema ning kui punane ja propagandat täis see raamat tegelikult oli. Küllap suutsin sellest tookord üle vaadata, sest kommunismi juttu oli igal pool, kuid kas teil oli meeles, et raamatu viimastel lehekülgedel on lause:  

"Ei, ei, ma ei sõida, ma jään siia, kus on Lenin, kus on revolutsioon," hüüdis Marta ja hüppas juba liikuma hakkavalt rongilt maha. (Rängel, Ellinor,1984, "Kulliimaja Marta")

Minul ei olnud. 
Mõtlen, et kui ma oleksin alustanud raamatu lugemist eelteadmisega, mitte isiklike mälestustega, siis ei tunneks ma end praegu kurvana. Midagi ilusat läks katki.

pealkiri: "Kullimaja Marta"
autor: Rängel, Ellinor
keel: eesti
kirjastus: Eesti Raamat
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv: 288
ilmumisaasta: 1984

inglise keeles: pole ilmunud
saksa keeles: pole ilmunud

Goodreadsi hinnag: 3/5 (propagandavaba teksti eest)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar