07 august 2016

Riina Einasto "Hingab armastust"


"Riina raamat "Hingab armastust" on valdavalt erootiline. Kes oskab ridade vahelt lugeda, see tabab. Pisut tagasihoidlikkust, hulluvalt palju kirge ja salapära teevad selle raamatu eriliseks. Iga haiku on nii täpselt teemasse, proloog loole."
Kirjanik ja poetess Margit Peterson 

"Hingab armastust" on väike raamatuke, vaid 73 lehekülge, kuid sellesse on mahutatud palju - 10 lühijuttu, epiloog ning järelsõna, igat juttu sissejuhatavad haikud ja sobivad illustratsioonid. Kõik lood on üllatavalt avameelsed ning kui ma peaksin neid lühidalt ja kokkuvõtlikult kirjeldama, siis ütleksin, et need räägivad ühe küpse naise eneseotsingutest ja eneseleidmisest. Mõlemad kulgevad nii tõusude kui mõõnadega ja kõik suhted ei läinud alati sellises suunas, mida ma lugejana oodanuks, kuid antud raamatus hindasin ma sellist realistlikkust läägelt õnnelikkele lõppudele. Viimased poleks mu arvates ka stiili poolest sobinud. 
Lood tunduvad teataval määral isiklikele kogemustele toetudes kirjutatud olevat, kuid lugejana on raske öelda, milline osa on kirjaniku ettekujutuse vili ja millised reaalsed faktid. Arvan, et see kandikul saiakeste ostmine peab küll tõsi olema, sest olen neid Detroidi Mehhiko linnaosas samamoodi soetanud. Nüüd tuligi isu sellise suhkruglasuuriga kaetud concha järele, mida vaid sealt saab. Aga see oli kõrvalepõige.
Küll tundus mulle, et lood pole ühesuguse tasemega. Näiteks, esimesed kaks - "Kohtumised ja tähendused" ning "Trummid ja rastapatsid", mis on vastavalt "Eesti Naises" ja "Saladustes" ilmunud, on teistega võrreldes ajakirjanduslikuma ja anonüümsema stiiliga, st teatud vormi surutud. Mitte, et need mulle meeldinud poleks, kuid ülejäänud mõjuvad vahetumate ja ehedamatena. Minu lemmikuks kujunes kõige viimane - "Sellist suve", milles jutustaja koos lapsega päikesepaistet naudib, sest sellest tuli nii mõnus Eestimaa suvi välja.
Tegelikult pole ma üldse lühijuttude ja õhukeste raamatute fänn. Kui raamatu lehekülgede arv jääb alla 300, siis ma seda naljalt kätte ei võta, kuid "Hingab armastust" tõestab, et suurus (loe lehekülgede arv) pole oluline. Lugesin isegi kaks korda, et midagi kahe silma vahele ei jääks. Lõppkokkuvõttes mulle väga meeldis, uut Eesti kirjandust on mul alati hea meel lugeda ja soovitan väikeseks vahepalaks teilegi!
 
saksa keeles: pole ilmunud
inglise keeles: pole ilmunud

Goodreadsi hinnang: 5/5

***Kallis Riina, suur -suur tänu kingituse ja pühenduse eest!

***Riina Einasto on mu väga hea sõber, kuid ma püüdsin oma arvamust kirjutades olla objektiivne. Loodan, et see mul ka õnnestus.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar