12 august 2016

Dorothy Eden "Räägi mulle armastusest"

1881. aasta London. Beatrice Bonnington on rikas kaubamaja pärijanna, kes abiellub nägusa kõrgest soost noormehe William Overtoniga. Viimane ei tee saladust tõsiasjast, et kosis neiu vaid majanduslikel kaalutlustel, sest ta perekond ja maja vajavad hädasti rahasüsti. Kuid Beatrice'i jaoks on see armastusabielu ning kogu ta järgneva elu eesmärgiks on, et mees ta tunnetele vastaks ja nii poputab ta abikaasat, kuidas aga oskab ning saab ja asetab Williami  heaolu kõrgemale isegi laste omast. Tööalaselt on Beatrice asjalik ja praktilise mõtlemisega ning kaubamaja lööb ta juhtimise all õitsema.
Ma sain "Räägi mulle armastusest" aastaid tagasi kingituseks ja olen seda mõned korrad lugenud, nii et üldjoontes teadsin, millest juttu on, kuid ma ei mäletanud, et Beatrice mind nii ärritas. Suurema osa raamatust ei kiitnud ma ta käitumist heaks, kuigi õigem oleks vist öelda, et ei saanud sellest aru. Ühelt poolt on ta kaine mõistusega tark ärinaine, teisalt on Beatrice kõiges, mis Williamit puudutab, täiesti arutu ja mõtlematu. Abikaasa saab ja teeb kõike, mida tahab ja elab väga mugavat ülalpeetava elu. On ainult üks olukord, mil ta isekusest mehe soovi ei täida, kuid võibolla oleks pidanud, sest selle otsuse tagajärgedega tuleb neil hiljem tegeleda.
Kuigi on olemas ka paremaid ajaloolisi ajaviiteromaane, on see raamat siiski päris hea ja võibolla meeldib Beatrice teile rohkem kui mulle, nii et proovige. Mind ennast seob selle raamatuga emotsionaalne side ning sisu polegi nii väga oluline, mu raamaturiiulist ei liigu see kuhugi.

inglise keeles: "Speak to Me About Love"
saksa keeles: pole andmeid

Goodreadsi hinnang: 3/5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar