30 august 2016

Naomi Novik "Uprooted"


Agnieszka on tavaline maatüdruk, kes elab ohtliku Metsa (Wood) külje all asuvas väikeses ja vaikses külakeses. Iga kümne aasta tagant tuleb tornist välja võlur (Draakon), kes endale ühe külatüdruku teenijaks võtab. Nüüd on aeg jälle nii kaugel ja kõik külas teavad, et sel aastal valib ta endale kaasa ilusa Kasia. Kuid kõigi suureks üllatuseks otsustab ta hoopis Agnieszka kasuks ja sellest saavadki neiu seiklused alguse.
"Uprooted" on saanud palju kiitvaid hinnanguid ja üldjoontes olen ma nendega nõus, sest raamat on tõesti kaasahaarav, täis seiklusi ja põnevust, kuid sel on ka üks suur puudus. Nimelt ei tajunud ma üldse kahe peategelase vahelist keemiat. Draakon ehk Sarkan on 99% ajast väga ebameeldiv tegelane, karjuv, tige ja pahur.  Lugejana tekkis mul tunne nagu oleks kirjanik midagi ütlemata jätnud, ma ei näinud "seda" mispärast neiu temasse armus (või kas ikka armus?). See intiimstseen oli mu meelest küll pigem hädaohust kui armastusest tingitud. Teiseks on algus liiga aeglane - Draakon võtab neiu oma koju ja siis tuleb lehekülgede kaupa kirjeldust, kuidas ta pole tüdruku välimusega rahul ja teda võlusõnu kasutama sunnib. Ma ei saanud tükk aega aru, kuhu selline käitumine välja võiks jõuda. 
Kuigi midagi jäi loost puudu, soovitan lugeda küll, sest see metsa edasitungimise ja maade/inimeste vallutamise idee oli väga põnev ja uudne. Lugeja tunneb ka mõned muinasjutu elemendid loos ära. Novik kirjanikuna tekitas minus suurt huvi, pole välistatud, et ta raamatuid lähiajal veelgi loen.

eesti keeles: "Väljajuuritud" (ilmumas)
saksa keeles: "Das dunkle Herz des Waldes" (ilmub 21.11.2016)

Goodreadsi hinnang: 4/5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar