22 juuli 2023

Clarissa Pinkola Estés "Naised, kes jooksevad huntidega"


Aastaid tagasi soovitas mu lõputöö juhendaja mulle raamatut "Naised, kes jooksevad huntidega". Tol korral oli see juba läbimüüdud ja nii jäigi mul lugemata, aga kuskil oli nimi siiski salvestunud.
Paar aastat tagasi tegi Varrak sellest kordustrüki, palusin endale arvustuseraamatuna, kuid kuidagi ei läinud. Sissejuhatuses käis mingi ürgnaise ja hundi teemaline jahumine. Olin ikka ja jälle uuesti proovinud, kuid esimestest lehekülgedest kunagi kaugemale ei jõudnud. Nüüd üritasin uuesti ja sain ühe hooga kohe 200 lehekülge loetud. Selle raamatu aeg oli kätte jõudnud. 
Autor on erialalt jungiaanlik analüütik. Väga huvitav oli lugeda, kuidas ta minu jaoks (vähem)tuttava muinasjutu (kasutan seda terminit kirjeldamaks kõiki raamatus olnud lugusid) tükk-tükki haaval osadeks lammutab. Esmalt loed juttu ja siis järgneb põhjalik, kõigi pisidetailide analüüs. See "ahaa hetk", mil uus tõlgendus kohale jõuab, on väga nauditav. 
Lühidalt öeldes on see raamat ülemlaul naistele ja naiselikkusele ning selle eesmärgiks on naistele nende vaimne jõud tagasi anda. Ma ei julge öelda, et see on mu elu muutev raamat, kuid mulle väga meeldis. Niisugune muinasjuttude sügavama ja varjatud sisu analüüs, on minu jaoks põnev. 
Soovitamise osa koha pealt olen ettevaatlik, sest kui eespoolt märkate, siis läks endalgi jupp aega, kui loetud sai. Seega soovitan pigem sissejuhatus vahele jätta, kohe põhiosa kallale asuda ja vaadata, kuidas istub. 

pealkiri: "Naised, kes jooksevad huntidega"
autor: Estés, Pinkola Clarissa 
tõlkija: Ehin, Andres; Seppel, Ly
kirjastus: Varrak
formaat:
 kõvakaaneline
lehekülgede arv: 637
ilmumisaasta: 2021 (esmatrükk 1992)

ISBN-13: 9789985321515

inglise keeles: "Women Who Ran with the Wolves"
saksa keeles: "Die Wolfsfrau. Die Kraftt der weiblichen Urinstinkte"

Goodreadsi hinnag: 4.5/5

***Suur tänu kirjastusele Varrak!"***

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar