26 juuni 2018

Anthony Horowitz "Magpie Murders"


Ühesõnalise kirjeldusena on "Magpie Murders" kummaline raamat.  Mõne teise kriminulli puhul jätaksin täpsemalt sisust kirjutamise ära, kuid antud juhul on see asi mul nii südamel, et lihtsalt ei saa jagamata jätta.

Alljärgnev sisaldab sisu rikkuvaid detaile.

Lugema hakates tundus, et raamatu kaanele on sattunud vale sisukirjeldus. Kõik algab hoopis mõnusa 1955. aastal toimuva Agatha Christie stiilis mõrvalooga. Kuigi sisukirjelduse ning loetu lahkuminevus mind üllatas, nautisin loetut väga. Jõudes kohani, kus mõrvar on teada, kuid tegevusmotiivid veel selgitamata, jääb lugu jääb pooleli.
Sündmustik hüppab tänapäeva, kus selgub, et me lugesime koos toimetaja Susaniga kirjanik Alan Conway viimase raamatu käsikirja. Susan püüab kirjanikuga ühendust võtta, sest ilma lõputa raamatut ei saa ju avaldada, kuid Alan on enesetapu sooritanud (või hoopis mõrvatud?)
Oma käe peal asja uurides ning puuduolevaid peatükke taga ajades, jõuab Susan tõele samm-sammult lähemale ning selgub, et kuigi Conway Atticus Pündi pehmokrimisari oli äärmiselt edukas, vihkas autor seda kogu südamest ja ihkas hoopis kirjutada tõsist kirjandust, mille raamatus olev näide meenutas kangesti Rowlingu "Siidiussis" olevat jama.
Lugedes oli kõik väga üllatav ja põnev, kuid tagantjärele mõeldes olen pahane. Püüan selgitada miks. Kui oled loos sees, siis tundub loetu ehe ja reaalne. Mulle meeldis 1955. aasta osa väga, kui autor mu sellest nii äkki välja rebis ja teatas, et see kõik oli vaid ettekujutus, st lugu loos, siis olin pettunud.  Kui Alan Conway lõpus teatab, et kõik, kellele need raamatud meeldivad, on samuti naiivsed, siis jäi see kõlama. Ma ei taha enda halvasti tunda, et mulle see mõrvaosa meeldis. Saan aru, et asi kuulub raamatu juurde, kuid tunnen, et lugejana polnud niisugust suhtumist ära teeninud.
Kuigi hindasin raamatut kõrgelt, olen ikka veel kahevahel, mida täpselt sellest arvata.

pealkiri: "Magpie Murders"
autor: Horowitz, Anthony
keel: inglise
kirjastus: Harper Perennial
formaat: pehmekaaneline
lehekülgede arv: 512

ilmumisaasta: 2018 (esmatrükk 2016)
ISBN-10: 0062645234
ISBN-13: 9780062645234
 
eesti keeles: pole ilmunud 
saksa keeles: "Die Morde von Pye Hall"

Goodreadsi hinnag: 4.5/5 





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar