21 juuni 2016

Paul Berna "Peata hobune"

Vaeses prantsuse agulis elavate lastekamba jaoks on oluline vaid üks ja ainus mänguasi - vana peata hobune, millega saab täiskiirusel mööda tänavaid alla kihutada. Äkitselt hakkavad igasugu kahtlased tegelased nende hobuse vastu huvi tundma ning soovivad seda suure summa eest ära osta. Lapsed pole nõus oma mänguasjast loobuma ning ühel päeval hobune varastatakse. Politsei ei võta kadunud hobuse juhtumit tõsiselt ja nii ei jää lastel muud üle kui uurimine enda kätte võtta. Lõpuks on loosse segatud nii pangaröövlid kui miljonid varastatud frankid.
"Peata hobune" ilmus eesti keeles 1963. aastal ja kuulus mu ema lemmikute hulka ning oli  ka minu lapsepõlve lahutamatu osa (tookordne raamat oli juba nii kapsaks loetud, et ema ostis mulle uue koopia). Lugesin nüüd uuesti läbi ja see meeldis mulle ikka veel väga. Minu arvates on tegu sellise lasteraamatuga, mis tänapäevalgi uue põlvkonna laste poolt lugemist väärib - selles on seiklust ja põnevust, rõõmu ja kurbust ning sõprust, kuid ei midagi ülihirmsat või ebamaist.

inglise keeles: "The Horse Without a Head"
saksa keeles: puuduvad andmed

Goodreadsi hinnang:  5/5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar