21 veebruar 2018

S.A. Chakraborty "The City of Brass" (Daevabad Triology I)


Raamatu naisepeategelane Nahri elab 18. sajandi Kairos ning teenib elatist pisivarguste ning lihtsameelsetele inimestele tuleviku ennustamise-ravimisega. Tõsi, naisel on võimed, mis lasevad tal inimeses olevat haigust ära tunda, kuid enamasti kasutab ta seda vaid raha välja petmiseks.
Ühe raviseansi ajal kutsub ta tahtmatult välja iidse džinni Dara ning jama algavadki, sest viimane tunneb Nahris ära vana ravijatesuguvõsa viimase järeltulija. Dara viib neiu Daevabadi, kus teda siis teoreetiliselt kaitstaks ning välja õpetataks, kuid lõpuks kujunevad asjaolud sellisteks, et kohalik valitseja sunnib Nahri oma vanema pojaga abielluma ning noorem poeg Ali nuhib iga naise sammu järele.
Oi, kuidas mulle algus meeldis - asjalik ja sõnakas naispeategalane ja sünge taustaga, seksikas  džinn. Kuid, mida edasi, seda segasemaks kogu lugu läks. 
Põhilised etteheited: 
Uue fantaasiamaailma loomine on kindlasti raske, kuid seejuures on oluline mitte üle pingutada ning asja mitte liiga keeruliseks ajada. Kui ma ei suuda enam ei nimedes ega terminites järge pidada, siis on mul lõpuks ka sisust täiesti ükskõik.
Kolmas peategelane Ali võinuks olemata olla. Teda esitatakse kui äärmiselt religioosset inimest (ma ei saanud üldse aru, mis see usk asjasse puutus), kes püüab küll linnas midagi muuta, kuid tegelikult on väga naiivne ning eluvõõras. Midagi sümpaatset ma Alis ei leidnud, sõltuvalt ta käitumisest, ta kas tüütas mind või jättis täiesti külmaks.
SPOILER:  Mulle ei meeldi, kui mulle sümpaatne tegelane maha tapetakse.
Üks, millega mul alati probleeme tekib on - leitakse kuskilt mingi viimane järeltulija, kadunud troonipärija vms.,  tuuakse ta siis nö. oma juurte juurde tagasi ning hakatakse seisusele vastavalt kohale välja koolitama. Nii, aga kuidas saab sellele inimesele ette heita, et ta koheselt neid uusi kombeid ja usku omaks ei võta? Miks ta peaks, kui ta on terve oma teadliku eelneva elu teisiti elanud? Nahrit süüdistatakse, et ta ei käitu oma suguvõsa järeltulijana, kuid miks ta peaks/suudaks/tahaks? 
Igal juhul oli raamatu algus piisavalt kütkestav, et üritan ka sarja järgmist osa lugeda ning loodan parimat.

pealkiri: "The City of Brass"
autor: Chakraborty, S.A.
keel: inglise
kirjastus: Harper Voyager
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv: 533
ilmumisaasta: 2017
ISBN-10: 0062678108
ISBN-13: 9780062678102
 
eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: pole ilmunud 

Goodreadsi hinnag: 2/5 



 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar