24 veebruar 2017

Larissa Brown "So Wild A Dream" (I)

Raamatu sündmused leiavad aset kaks aastat pärast "Beautiful Wreck" lõppu. Elu on nii minevikus (10. sajandil) kui tulevikus (22. sajandil) edasi läinud,  Ginn on õnnelikult abielus ning tuleviku teadlased Jeffiga eesotsas töötanud selle nimel, et ajarännet uuesti katsetada ja edasi arendada. 
Seekord saadab meeskond täiesti teadlikult 10. sajandisse Eðna, kes peaks teoreetiliselt minevikku hästi sobima, sest ta on farmis üles kasvanud, tunneb nahatööd jne, kuid Eðnat ei huvita minevik, ta on hingelt teadlane ning tahab nii kiiresti kui võimalik oma steriilsesse tulevikku tagasi.
Eðna plaaniks minevikus on Ginni ülesleidmine ning andmete kogumine. Ta julges oma kõige kõrgemates unistustes isegi loota, et Ginn tuleb temaga 22. sajandisse tagasi, kuid polnud naist kohates üldse valmis selleks, et Ginn on mineviku Islandil oma kodu leidnud ning ei kavatse kuhugi liikuda. "So Wild A Dream-i" Ginn pole enam see sama naine, keda me eelmises raamatus kohtasime - ta on enesekindel ja võimukas, teataval määral isegi negatiivne tegelane. Kuid ma sain tema käitumisest väga hästi aru. Jah, ta ei tahtnud Eðnat tagasi lubada, kuid sellel oli ka väga kindel põhjus, sest vaid nii sai ta oma pere ja elustiili kaitsta. Ginn pole naiivne, sest mis juhtuks peale seda, kui teadlased saavad kinnitust, et ajaränne toimib - loomulikult katsetavad nad seda üha uuesti ja uuesti ning tulemuseks on see, et seda minevikku pole enam järel.
Vormistuse poole pealt on asi natuke paranenud, tekst on küll tihe, aga peatükkide algustel on vähemalt suuremad vahed vahel. Jutustajaid on sel korral kolm - Eðna, Brosa ja Svana (viimane on oma elueesmärgiks võtnud Ginnile Hilduri halva kohtlemise eest kätte maksta).
Tegemist on järje esimese osaga ning lugu jääb poolikuks ning katkeb põneva koha peal. Mitmed hindajad heitsid raamatule ette, et esimeses olev lummus puudub ja kahjuks olen nendega nõus. Brosa vastu pole mul midagi, aga Ednast ei hoolinud ma üldse. Nende kahe kohtumine oli küll eriline, kuid kahjuks ei suutnud ma kordagi näha, mida nad üksteises leidsid. Lugesin pigem edasi (l)ootuses midagi Ginni ja Heiriku kohta kuulda ja eelmise osa lõppus tekkinud küsimustele sain küll vastused, millega olen väga rahul. 
Arvan, et autor tegi raamatu poolitamisega vea, sest lugu jäi igas mõttes õhku rippuma. Kui ma poleks "Beautiful Wrecki" lugenud ja sellesse nii "armunud", siis ma käesoleva teist osa arvatavasti kätte ei võtaks, sest isesesvana pole sel seda maagiat, mis mind lugema sunniks. Teate ju küll, kuidas mõnikord loete lemmikraamatu kirjutanud autori uut teost isegi kui saate aru, et see pole tegelikult eriti hea. 
Ma ei tea, mis on tulemas, kuid praeguse seisuga arvan, et "So Wild A Dream" on ja jääb esimesest raamatust nõrgemaks. Tulevasele lugejale soovitan ka teise osa ära oodata ja siis koos lugeda. See olevat töös. Kas ma loen - kindlasti (isegi kui olen valmis pettuma).

pealkiri: "So Wild A Dream" (I)
autor: Brown, Larissa
keel: inglise
kirjastus: Cooperative Press
formaat: pehmekaaneline
lehekülgede arv: 211
ilmumisaasta: 2016
ISBN-13: 9780998083513
eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: pole ilmunud
Goodreadsi hinnag: 2.5/5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar