17 detsember 2016

Brandon Sanderson "The Final Empire" (Mistborn I)

Maailma katab juba tuhat aastat tuhk ning valitseb karmi käega surematu Lord Ruler. Orjastatud skaa kogukond on igasuguse lootuse vabadust saavutada juba ammu kaotanud, kui ühel päeval ilmub välja mees nimega Kelsier, kellel on hullumeelne plaan valitseja troonilt kukutada. Kelsier koondab enda ümber usaldusväärsed abilised. Viimaste hulka kuulub ka Vin, neiu, kes peidab endas võimeid, mille olemasolust tal aimugi polnud.
Tegime selle raamatu puhul Moonikaga (Instagramis @bookandsmoon) kooslugemist. Kahjuks ei pakkunud igal pool kiidetud raamat mulle head lugemiselamust ning kuulub mu 2016. aasta pettumuste hulka. Tõsi, algus on paljutõotav ning Sandersoni idee, erinevate metallide põletamisest, huvitav, kuid edasi ei suutnud ta mu tähelepanu hoida. Tempo on aeglane ning sissepikitud loenguvormis lehekülgedepikkused selgitused ei tee asja paremaks. Mulle ei meeldinud ka Vini muutumine, kus tänavatargast tüdrukust sai põhimõtteliselt üleöö naiivne kõrgklassi neiu ning see suhe noormehega oli juba liiga ettearvatav.
Ma ei tea, kuhu autor oma looga välja plaanib jõuda, kuid müts maha, et ta julges juba esimeses  osas ühe põhitegelase (ning mu lemmiku) maha tappa. Kui aus olla, siis ma pole isegi kindel, kas viitsin sellele vastusesaamiseks  triloogiat edasi lugeda. Kahju.

eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: "Kinder des Nebels"

Goodreadsi hinnang: 2.5/5 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar