18 august 2016

Chris Priestley "Mister Creecher"

Tänavapoiss ja taskuvaras Billy kohtub koletisega, kelle ta Mr. Creecheriks ristib. Viimane on väliselt inetu, aga sisemiselt õrnahingeline, loeb vabal ajal raamatuid ning ei jõua ära oodata, mil Victor Frankenstein talle lubatud kaaslase meisterdab. Esialgselt on Creecheri ja Billy vahel nö. vastastikuse abistamise suhe - Billy hoiab Frankensteini tegemistel ja käikudel silma peal ning Creecher hoolitseb toidu ja raha hankimise eest. Ajapikku kujuneb nende vahel ka midagi sõpruselaadset, kuid päris kindel ma selles pole.
Autor on koondanud "Mister Creecerisse" kaks kirjandusklassikast tuntud tegelast - Mary Shelly "Frankensteini" ja Charles Dickensi "Oliver Twisti". Sisukirjeldust lugedes arvasin, et selles raamatus on nii palju potensiaali, kuid mitte miski sellest ei realiseerunud.  Lugu oli sündmustevaene, aeglane ja veniv. Kui sama oleks pandud kokku poole vähematele lehekülgedele, oleks raamat palju võitnud. Jah, küllap üritas autor selgitada, et tuleb välisest kaugemale vaadata ja sisemist ilu otsida, kuid välja ei lugenud ma seda küll kuskilt, see on vaid minu kui täiskasvanu oletus sellise loo suunitluse kohta. Goodreadsis olid raamatul madalad hinded, kuid miskipärast ei tahtnud ma neid uskuda, sest sama autori "Uncle Montague's Tales of Terror" meeldis mulle väga. Kahjuks oli arvustajatel õigus. Ei soovita, no või kui teil tõesti enam ühtegi muud raamatut lugeda pole.

eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: pole ilmunud

Goodreadsi hinnang: 1.5/5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar