18 märts 2017

Jennifer Ryan "The Chilbury Ladies' Choir"

Jennifer Ryani raamatu sündmused leiavad aset 1940. aasta Inglismaal, mil Euroopas toimus Teine maailmasõda. Kõik Chilbury külakese segakoori mehed on sõjaväkke kutsutud, kuid vikaari vastususeisule vaatamata, otsustavad naised kooskäimist ja laulmist jätkata, sest laul teeb meele rõõmsaks ja nii masendaval ajal on seda vaja. Kuigi taustal toimub sõda, ei ole Chilbury's skandaalidest puudust - on nii keelatud ja õnnetut armastust, kui valesid ja sahkerdamisi.  Jutustajaid on mitu, mõned esitavad oma seisukoha päeviku-, teised kirjavormis. 
Kiire lugemine, kuid olin raamatu hindamisega siiski päris hädas. Järelemõeldes ei suutnud ma sellele Goodreadsis anda rohkem kui kolm punkti. Madala hinde põhjuseid on mitu. Esiteks, pole sündmustikus ja tegelastes mitte midagi uut, olen seda kõike juba mingis versioonis kuskilt enne lugenud. Teiseks, mul puudus igasugune üllatusmoment, juba algusest peale oli üsna täpselt selge, millega see kõik lõppeb. Kolmandaks, kui väike juudi tüdruk välja arvata, siis polnud tegelaste seas polnud mitte ühtegi, kes mulle tõepoolest meeldinud oleks. 
Kirjutan seda postitust nüüd umbes nädal päras raamatu lõpetamist ja fakt, et ma ei mäletagi enam tegelaste nimesid ning see ei lähe mulle kordagi, näitab kui keskpärane lugu see oli. Usun siiski, et antud juhul on asi hindajas, kui ma poleks varem nii palju samal ajaperioodil toimuvaid raamatuid lugenud, siis vaataksin arvatavasti hoopis teise pilguga ning arvaksin, et tegemist on millegi ülihea ja erilisega.  Autori kirjutamisstiil meeldis mulle küll ja kui temalt veel midagi ilmub, siis loeksin meelsasti.
Kui aga olete selle raamatu läbi lugenud ja teile meeldis, siis soovitaksin ka neid kahte, mis on stiililt ja sisult väga sarnased:

pealkiri: " "The Chilbury Ladies' Choir" "
autor: Ryan, Jennifer
keel: inglise
kirjastus: Crown Publishing Group
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv: 384
ilmumisaasta: 2017
ISBN-10: 1101906758
ISBN-13: 9781101906750

eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: pole ilmunud

Goodreadsi hinnag: 3/5

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar