29 mai 2024

V. E. Schwab "The Invisible Life of Addie LaRue"


17. sajandil sõlmib prantsuse talutüdruk Adeline (Addie) kuradiga kokkuleppe, mille tulemusena elab ta nii kaua, kuni ise otsustab, et nüüd aitab. Siis läheb hing kuradile (ja Addie põrgusse?).
Mul oli algusest peale tunne, et Addie ei teinud oma lepingut sõlmides kuigi head tehingut. Kõik unustavad ta niipea, kui pilgu mujale pööravad ning tal pole võimalik mitte ühtegi asja alles hoida. Mis tähendab seda, et enda elushoimiseks tuleb tal kogu aeg varastada ja inimesi petta. 
Lubati ka armastuslugu kuradiga (siin Luc nime all), aga ma ei tajunud Addie-Luci vahel armastust. Addie jaoks polnud põhimõtteliselt valikut, sest Luc oli ainuke, kes teda ei unustanud ning Luc kasutas lihtsalt teistsugust taktikat, et veenda Addiet hingest loobuma. Hilisem suhe Henryga oleks võinud mu meelest vabalt ka ära jääda.
Jääb mulje, et mul on selle raamatu kohta vaid laitvaid mõtteid, kuid tegelikult meeldis mulle päris hästi, eriti minevikust oleviku poole liikuv liin. 

pealkiri: "The Invisible Life of Addie LaRue"
autor: Schwab, V. E.
kirjastus: Tor Books Special Edition
formaat:
 kõvakaaneline
lehekülgede arv: 448
ilmumisaasta: 2021

ISBN-10: 1250830745
ISBN-13: 9781250830746

eesti keeles: "Addie LaRue nähtamatu elu"
saksa keeles: "Das unsichtbare Leben der Addie LaRue"  

Goodreadsi hinnag: 4/5 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar