05 märts 2016

Jonathan Tropper "This is Where I Leave You"

Judd Foxman on üks pere neljast lapsest ja kui nende isa sureb, siis peavad pereliikmed isa viimase soovi kohaselt seitse päeva ühe katuse all olema ja leinama. See on pikk aeg ja igasugu pinged ning vanad tülid kerkivad jälle üles, sest õed-vennad pole tegelikult kunagi omavahel hästi läbi saanud. Kõigil on ka omad probleemid:
Vanem vend Paul ja ta naine Alice püüavad iga hinna eest last saada, kuid siiani pole see veel õnnestunud ja see tekitab stressi.
Keskmisel vennal Juddil oli olemas kõik, millest unistada - ilus maja, kena naine ja korralik töökoht, kuid täpselt selle hetkeni, mil ta naise oma ülemusega voodist leidis. Nüüd on ta lahutamas ja töötu. 
Noorim poeg Phillip on pere must lammas, kes on kõigi silmis läbikukkuja ja ebaõnnestuja. Ta ilmub peiedele endast palju vanema naisega ja ülejäänutel tekib küsmus, kes keda ära kasutab.
Õe Wendy ja abikaasa Barry abielu on täis pingeid, sest mees reisib palju ringi.
Pereema on nö. kasvatusguru, kes 25 aastat tagasi tegi nime sellega, et pani kõik oma lastega toimunu avameelselt kirja. Ka tuleb ta lõpuks "kapist välja". 
Juhtusin nädalavahetusel sama raamatu põhjul tehtud filmi vaatama, mis oli päris hea ja kui leidsin riiulist filmi aluseks olnud raamatu, mille olin juba tükk aega tagasi ostnud, kuid seni polnud lugemiseni jõudnud, siis nüüd võtsin kätte. Kahjuks pean ütlema, et see on üks neid juhuseid, kus film on parem kui raamat. Ülesehitus on sama, kuid raamatus on palju mehelikku ropumat huumorit. See kibestunud suhtumine sobis peategelase Juddi meeleoluga kokku, kuid ma ei pea seda lugema. Võibolla peavad mõned inimesed seda raamatut ülinaljakaks, aga mina nende hulka ei kuulunud, see pole minu stiil.
Mul on hea meel, et sain selle lõpuks loetud, sest see oli juba pikka aega mu lugemist ootavate raamatute nimekirjas, kuid tõstsin raamatu pärast läbilugemist annetuskasti. Minu raamaturiiuli pind on piiratud ja ma ei arva, et "This is Where I Leave You" seda ruumi täitma peaks.

eesti keeles: "Siia teid jätan"
saksa keeles: "Sieben verdammt lange Tage"

Goodreadsi hinnang: 2/5 (tegelikult 1.5, mille andsin suuresti vaid tõesti hästi kirjutatud stseenide eest)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar