18 september 2017

Val McDermid "Splinter the Silance" (IX)

"Splinter the Silance" on krimisarja üheksas osa ning keskendub internetis ja sotsiaalmeediakanalites asetleidvale kiusamisele ning neis tegutsevatele trollidele. 
Kunagi olin ma suur McDermidi Tony Hilli ja Carol Jordani sarja fänn. Esimesed osad olid ülihead, kuid siis hakkas tase iga raamatuga allapoole minema. Mäletan, kuidas neid suure õhinaga ette tellisin, lugesin ja lõpuks pettusin, sest ei leidnud oodatud põnevust. Antud raamatul oli mul veel järjehoidjagi vahel, mis näitas, et olin seda alustanud, kuid pooleli jätnud. Häguselt meenub, et tookord ei suutnud internetitrollide temaatika mind köita.
Sisust veel nii palju, et Carol ei tööta enam politseis ja sisustab oma päevi mõrvatud venna maja ümberehitades. Ühel õhtul kui ta sõprade juurest napsisena koju sõidab, peab politsei ta kinni ning naist ähvardab juhiloast ilmajäämine. Tavainimese puhul oleks see nii läinudki, kuid ülemustel on vaja Carol tööle tagasi saada ning vahistamine "kustutatakse". Avalikkusele põhjendatakse juhtumit vigase alkomeetriga ning loo tõepärasemaks muutmiseks vabastatakse ka ülejäänud kolm, samal õhtul kinnipeetud roolijoodikut, sest kõiki nelja testiti sama aparaadiga.
Raamatu lõpus esitab autor mõtlemapaneva küsimuse. Nimelt istub üks neist kolmest uuesti purjuspeaga rooli ning sõidab mitu inimest surnuks. Ilma ülemuste sekkumiseta oleks nii Carol kui ka see inimene (potsensiaalselt) vangi jäänud ja autoõnnetus toimumata. Loomulikult päästis Caroli vabakssaamine mitmeid elusid, sest ta sai mõrvari kätte ja küllap päästab teisigi, kui ta samamoodi jätkab, kuid kas ühe inimese elu on väärt rohkem kui teise oma? Vastuargumendina võib väita, et kui nad oleks niikunii vabaks saanud ja lihtsalt lubadest ilma jäänud, siis oleks see õnnetus võibolla niiehknii toimunud, sest lubade puudumine ei takista alati sõitmist. 
Taustasündmused olidki minu jaoks hoopis huvitavamad kui krimilugu. See ei kõla kuigi suure kiitusena, kuid raamat meeldis mulle hoopis rohkem kui alguses eeldasin. Muidugi ei välista ma võimalust, et kuna mu ootused olid madalad, siis oli kerge neid ületada. Siiski tekkis tahtmine ka järgmist, värskeltilmunud osa lugeda ja loodetavasti ei tule mul pettuda.

pealkiri: "Splinter the Silance"
autor: McDermid, Val
keel: inglise
kirjastus: Atlantic Monthly Press
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv: 383
ilmumisaasta: 2015
ISBN-10:
0802124089
ISBN-13: 9780802124081

eesti keeles:
pole ilmunud
saksa keeles: "Schwarzes Netz" 


Goodreadsi hinnang: 3.5/5


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar