22 märts 2013

J. K. Rowling "The Casual Vacancy"

J.K.Rowlingu uus raamat oli kindlasti eelmise aasta üks oodatumaid, minagi kasutasin ettetellimisvõimalust.
Sellel raamatul pole midagi pistmist Harry Potteri ega maagilise maailmaga, "The Casual Vacancy" on nii reaalne kui vähegi olla saab. Tegevus toimub väikeses linnakeses, mille kohaliku omavalituse üks liige ootamatult sureb ja edasine on kirjeldus sellest, kuidas tema surm inimesi otseselt või kaudselt mõjutab.
Ma asusin suure hooga lugema, kuid ükskõik, kuidas ma ka ei püüdnud, ei tahtnud raamat edeneda. Ma ei saanud tükk aega aru, miks see nii on, aga välja mõtlesin. Nimelt pole selles raamatus pole ühtegi meeldivat tegelast, enamik (hulka on sattunud ka näiteks narkomaanist ema) on küll täiesti tavalised inimesed, aga Rowling suudab neid näidata sellises valguses, et nende tavalisus muutub ebameeldivaks ja lugedes tekib "räpane" tunne. Need on inimesed, kes oma käitumise ja suhtumisega sul südame pahaks ajavad. Ainuke, kellest mul tõsiselt kahju on, on väike poiss, kelle narkomaanist ema hooletusse on jätnud.
Kui suudad sellest kõigest mööda vaadata, siis soovitan lugeda küll, sest raamat on tegelikult hästi kirjutatud. Ma ise uuesti ei loeks, sest see on liialt ebameeldiv.

eesti keeles: "Ootamatu võimalus"
saksa keeles: "Ein plötzlicher Todesfall" 




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar