12 august 2022

Janet Skeslien Charles "The Paris Library"

 
 
Odile Souchet saab 1939. aastal tööle Pariisi Ameerika raamatukokku ja jääb sinna ametisse terveks sõjaks. Ta naudib oma tööd väga ja tänu temale kohtume meiegi värvikireva kolleegide ja lugejate seltskonnaga. Sõja lõppedes avastab ta endale lähedaste inimestega seoses midagi andestamatut ja põgeneb Prantsusmaalt Ameerikasse. 1983. aastal leiame Odile'i Usast, Montana osariigist, kus ta sõbruneb teismelise naabritüdruku Lilyga ja seda sõprust on vaja neile mõlemale.
Raamat on hea ladus lugemine ja sai minult kõrge hinde, eelkõige seepärast, et autor käsitleb sõja ja natsiokupatsiooniga seoses teemat, millega ma pole kirjanduses varem kokku puutunud. 
Etteheiteid on ka. Esiteks, Ameerika osa oleks võinud vabalt ka ära jääda, minu silmis oli selle ainuke funktsioon näidata, et Odile pole ka aastaid hiljem, endale andeks andnud. Teiseks, sisutuvutuses lubati mulle raamatukogutöötajate vastupanuliikumise alast tegevust, kuid milles see siis täpselt seisnes, jäigi mulle häguseks. 
Ajaloolise romaanina kuulub see kindlasti leebemate hulka ja julgen soovitada küll.  Aga mina lähen nüüd porrusupi retsepti otsima.
 
pealkiri: "The Paris Library"
autor: Charles Skeslien, Janet
kirjastus: Atria Books
formaat:
 pehmekaaneline
lehekülgede arv: 384
ilmumisaasta:
2021
ISBN-10:
1982134208
ISBN-13: 9781982134204

eesti keeles: "Pariisi raamatukogu"
saksa keeles: "Eine Bibliotek in Paris"

Goodreadsi hinnag: 4/5 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar