11 mai 2022

Carolyn Tara O'Neil "Langenud impeeriumi tütred"


Ajaloost on teda, et Venemaa viimane tsaar Nikolai II ja ta perekond mõrvati 17. juulil 1918 Jekaterinburgis. Autor on oma teose aluseks võtnud aastakümneid liikvel olnud legendi, et noorim Romanovite perekonna tütardest, Anastassia jäi ellu. 
Raamatu Anastassia ehk Anna juhtub laipade vahelt põgenedes kokku talutüdruku Jevgeniaga (Ženjaga), kes esialgsest vastumeelsusest üle saades, Annat aitama nõustub. Kahe väga erineva taustaga tüdruku vahel areneb tugev sõprus.  
Mulle meeldis, kuidas kirjanik Anna ja Ženja suhtel kujuneda lasi ning Anna "silmade avanemist" kirjeldas. On kindlasti valus tõdeda, et oled terve oma elu kuldses lossis elanud ja sul pole aimugi, kuidas inimesed tegelikult elavad. Positiivne oli seegi, et raamatus polnud ühtegi armusuhet. Ma ei olen nende vastu, kuid suhted peavad loo käigus ise loomulikult tekkima, mitte nii, et ma lugejana saan aru, et need kaks inimest on väevõimuga kokku surutud. 
Ajalooliste ja alternatiivajalooliste raamatute puhul on minu jaoks lakmuspaberiks see, kas kirjeldatu mõjub ehtsana või mitte. Loomulikult ei saa ma ajamasinaga tagasi reisida ja kõike üle kontrollida, kuid mingi (subjektiivne) nägemus ajaperioodist on ikka olemas. Ajaloolise audentsuse testi raamat minu jaoks ei läbinud. Kuigi kirjeldatud dialoogid ja sündmused peaksid aset leidma sada aastat tagasi, mõjuvad need tänapäevasena. Näiteks saadab ema Jevgenia salatit tegema. Kas 1918. aastal teadis vene taluinimene midagi salatist ja kui teadis, kas neil üldse oli salatimaterjali võtta? Igal juhul mõjus see lause antud konteksti mittesobivana. 
Lõppkokkuvõttes polnud päris minule, kuid noorematele lugejatele soovitan küll. Usun, et just see tänapäevasus, mis mind segas, haarab ja hoiab lugejate tähelepanu, sest teeb ajaloo nn. söödavamaks. 
PS. Kaanekujundus on küll täiesti minu maitse järgi. Maksimumpunktid.

pealkiri: "Langenud impeeriumi tütred"
autor: O'Neil, Tara Carolyn
tõlkija: Ots, Marianne 
kirjastus: Rahva Raamatu kirjastus
formaat:
 pehmekaaneline
lehekülgede arv: 328
ilmumisaasta: 2022

ISBN-13: 9789916140505

inglise keeles: "Daughters of a Dead Empire"
saksa keeles: pole ilmunud

Goodreadsi hinnag: 2/5 

***Suur tänu Rahva Raamatu kirjastusele!***

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar