21 mai 2017

Sally Salminen "Katrina"


Juba teist korda, lühikese aja jooksul kogen ma, et "õiged" ja head raamatud jõuavad minuni juhuslikult. Eelmine oli Graeme Macrae Burneti "His Bloody Project“, mis kellegi eksimuse tõttu minu postkasti potsatas. Sally Salmineni raamatu leidsin ma kasutatud raamatute müügilt. Uurisin võõrkeelsete raamatute letti ja silma jäi vaid üks saksakeelne, mille aga sinna jätsin, sest see oli väga näruses seisukorras. Enne kojuminekut otsustasin letile veel ühe pilgu peale visata ning mu tähelepanu haaras pisike, taskuformaadis, ilusa kujundusega kõvakaaneline raamat. Pealkirjaks oli "Katrina". Mingit sisukirjeldust ei jäänud silma, kuid mõtlesin, et ostan raamatu siiski ära. Hiljem internetist lisainfot leida püüdes, sattusin väga lakoonilise sisututvustuse otsa.
Ma ei saanud kuidagi aru, miks pole kuskil sisust pikemalt kirjutatud, sest midagi peab ju ikkagi toimuma, kuid raamatut läbi saades, mõistsin, et täpselt nii ongi - otseselt ei juhtu mitte midagi, lugeja lihtsalt jälgib Katrina elu neiupõlvest kuni elu lõpuni. Ta läheb Ahvenamaalt pärit meremees Johanile naiseks ning uude elukohta saabudes avastab, et mees on tegelikult vaene nagu kirikurott ja naine peab ise vaatama, kuidas ta hakkama saab, sest värske abielumees läheb merele tagasi ning tuleb koju alles talvel.  
Katrina on tugev naine. Täpselt selline, kellele viidatakse Eesti kultusfilmis "Siin me oleme" - naine peab ära toitma mehe ja kuus last (antud juhul neli) ja saabki kõigi kiuste päris hästi hakkama. Mees on küll olemas, kuid ta on pigem kasutu jutuvestja ning suurema osa ajast niikuinii ära. Oma olemuselt meenutas Katrina mulle väga Kristiina Lauritsatütart.
Täpset aega, mil raamatus kirjeldatud sündmused toimuvad, pole kuskil märgitud, kuid pisidetailide järgi pakun 19.sajandi lõppu - 20. sajandi algust.
Mul on väga hea meel, et juhus selle raamatu mu teele tõi, sest nautisin "Katrina" lugemist väga. Salminenil on aeglane ja napisõnaline kirjutamisstiil, mis aga kõige olulisema alati välja toob. Soovitan.

pealkiri: "Katrina"
autor: Salminen, Sally
keel: saksa
kirjastus:
Bertelsmann
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv: 443
ilmumisaasta: 1958 (esmatrükk 1936)
ISBN-10:
3404170318 
ISBN-13: 9783404170319
 
eesti keeles: "Katriina"
inglise keeles: pole andmeid

Goodreadsi hinnag: 5/5  




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar