02 aprill 2015

Stephen King "The Shining"


Jack Torrance on alkohoolik, kes vajab uut algust ja majahoidja koht Overlooki hotellis on tema, naise Wendy ning poja Danny jaoks viimane õlekõrs. Nad kolivad talveperioodiks hotelli ja esmapilgul näib kõik ideaalne, sest mida võiks ühel paraneval joodikul veel vaja minna kui eraldatus ühiskonnast, toetav perekond ja alkoholi puudumine, kuid pidagem meeles, et tegemist on Stephen Kingi raamatuga.
Danny on ebatavaline laps, kes muuhulgas näeb vaime ja suudab telepaatiliselt suhelda. Overlooki kokk Dick Halloran nimetab seda oskust shininguks (säraks) ning aitab poissi nii, kuidas oskab, sest Overlookis on peidus midagi kurja ja ohtlikku, mis Dannyt endale tahab. 
Nägin selle raamatu lugemisega tõsist vaeva, sest see osa, mis oleks pidanud minus kui lugejas õudu tekitama, oli nii segane, et ma ei saanud midagi aru, veel vähem hirmutavana kujutleda. Sain umbes poole vaevaliselt läbi ja panin kõrvale. Siis juhtusin televiisorist nägema raamatu põhjal tehtud filmi, mis on muide väga halb, kuid aitas mul nendest segastest kohtadest aru saada ja mul raamatu lõpuni lugeda.
Lõppkokkuvõttes arvan, et see pole päris minu tüüpi õudukas, sest need elemendid, mida King hirmutamiseks sisse on kirjutanud, mulle eriti õudsad ei tundu. Võibolla teile meeldib.

eesti keeles: "Surmahotell I ja II"
saksa keeles: "Shining"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar