22 september 2024

Erich Maria Remarque "Aeg antud elada, aeg antud surra"


Raamatu sündmused leiavad aset Kolmanda Reichi lõpupäevadel, mil reamees Ernst Graber lõpuks ometi Venemaa rindelt koju puhkusele saab. Teda ootab ees varemetes ja surnuid täis linn. Kodumaja on hävinud ning vanemad teadmata kadunud, keegi ei tea, kas nad veel eluski on. 
Sõda on ilmselgelt kaotatud. Kuigi elanikkonna seas on veel tõsiusklike natse, kes usuvad Hitlerisse ning Saksamaa võitu, siis enamike energia läheb ellujäämise peale. Tühja patriotismist, kui süüa ja elukohta pole. Selle kõige taustal kohtab Ernsti kunagist tuttavat Elisabethi, noored armuvad ja abielluvad. Kõik toimub ülikiiresti, sest puhkus on lühike ning Ernst peab tagasi rindele minema. 
Kunagi lugesin ma palju Remarque'i, kuid käesolev polnud mulle tuttav. Autor kirjutab lisaks rindel toimuvatele jubedustele ka Saksamaal endal toimuvast, millest ma palju lugenud pole, sest Saksa tsiviilelanikkonna kannatusi kirjanduses (mu arvates) eriti ei käsitleta. 
Hea, aga soovitada ma ei julge. Sõda pole kunagi ilus, kuid selles raamatus oli see kuidagi eriti jõhker ning võigas.

pealkiri: "Aeg antud elada, aeg antud surra"
autor: Remarque, Erich Maria
tõlkija: Tomberg, Victor
kirjastus: Sinisukk
formaat:
 kõvakaaneline
lehekülgede arv: 431
ilmumisaasta: 2024 (esmatrükk 1954)

ISBN-13: 9789949085309

inglise keeles: "A Time to Love and a Time to Die"
saksa keeles: "Zeit zu Leben un Zeit zu Sterben"

Goodreadsi hinnag: 4/5 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar