25 detsember 2023

Saara Turunen "Arulagedad asjad"


"Arulagedad asjad" on mõnes mõttes täiesti tavaline ja tuttav lugu, kus poiss ja tüdruk armuvad ning oma suhet toimima panna üritavad. Nimetu naine on soomlanna ja mees hispaanlane, kes kohtuvad, kui soomlanna on Barcelonas vahetusüliõpilaseks. Kumbki ei soovi lõplikult teise riiki kolida ja nii kujuneb see aasta(kümnete) pikkuseks kaugsuhteks, kus helistatakse korra nädalas ja kokku saadakse vaid aegajalt. 
Käsitletav temaatika on mulle tuttav, sest olen ise mitteeestlasega abielus ja kolmandasse, st ei kummagi päritolumaale elama kolinud. Kuid iga suhe on erinev ja minu kogemust ei saa üks-ühele üle kanda. Olen seda meelt, et kaugsuhted toimivad siis, kui mõlemad pooled sellise elukorraldusega rahul on. Antud paari puhul oli naine algusest peale rahulolematu ja ülikriitiline, imestasin, et see üldse nii kaua kestis.
Raske on öelda, milline oleks olnud selle raamatu parim lõpp, kuid mulle meeldis see, mille autor kirjutas, sest lõpuks ometi julges naine suurema sammu ette võtta. 
Kui ma seda esimesel korral lugema hakkasin, siis ei tahtnud kuidagi minema hakata, kuid teisel korral haaras see mind kohe endasse ja enam lahti ei lasknud. Nii, et igal raamatul on oma aeg ja koht. Igaks juhuks siiski ütlen, et siin on juttu ka vähist ning surmast. 

pealkiri:  "Arulagedad asjad"
autor: Turunen, Saara
tõlkija: Lemendik, Helena
kirjastus: Eesti Raamat
formaat:
 pehmekaaneline
lehekülgede arv: 258
ilmumisaasta: 2022

ISBN-13: 9789916123539

inglise keeles: pole ilmunud
saksa keeles: pole ilmunud

Goodreadsi hinnag: 4/5 

***Suur tänu kirjastusele Eesti Raamat!"***





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar