27 detsember 2020

Viis Chris Carteri Robert Hunteri sarja raamatut

Tegin Chris Carteri maratoni ja lugesin viis raamatut üksteise järel. Stiili poolest on need väga sarnased, kõiki iseloomustavad lühikesed peatükid, mille lõpus on nö. pomm, mis sind lehte keerama paneb ja lugemas hoiab ning ülim jõhkrus. Tase on kahjuks ebaühtlane, üks oli ülihea, kuid kaks sellised, mille puhul oli mul nüüd nädalaid hiljem raske, kui mitte võimatu meenutada, millest seal juttu oli.
Ma ei lugenud neid õiges järjekorras, vaid nii nagu raamatukogust parasjagu kätte sain ning see polnud ka mingi probleem. Igas raamatus on piisavalt Hunteri-Garcia taustainfot.


Chris Carter "An Evil Mind" (Robert Hunter VI)
Kiirteeäärse söögikoha parkimisplatsil juhtub autoõnnetus. Kokkupõrke tulemusel avaneb ühe külastaja autopagasnik ja selles on kaks inimpead. Kui autoomanik vahi alla võetakse, siis on ta nõus rääkima vaid Robert Hunteriga. Tuleb välja, et ta on Hunteri kunagine sõber, kuid neil pole juba aastaid mingit kontakti olnud. Sõber vannub, et temal pole selle peade asjaga mitte mingit pistmist, kuid siis tuleb loosse ootamatu pööre. 
See oli loetust üks parimaid, ma kujutasin elavalt ette, kuidas see tele- või kinoekraaanil välja näha võiks. 
 
kirjastus: Atria/Emily Bestler Books
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv: 368
ilmumisaasta: 2015 
ISBN-10: 1476765685
ISBN-13:
9781476765686
eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: Die stille Bestie"
Goodreadsi hinnag: 4/5


Chris Carter "The Death Sculptor" (Robert Hunter IV)
Mõrvar lõikab ohvri tükkideks ja paneb surnukeha nii kokku, et kui nö. skulptuuri tekitatud varju vaadata, siis kannab see salatähendust. Minu arvates on see raamat ehe näide sellest, kuidas kirjanik on oma oma ideega liiga kaugele läinud. Kuritegu ja selle lahendamine peaks olema loogiline. Ükskõik, kuidas ma ka ei mõelnud, et suutnud ma välja nuputada, kuidas mõrvar skulptuuri nii täpselt luua suutis, et varjul tähendus oleks. Ja isegi kui see probleem lahendatud saab, miks peaks detektiividel tulema pähe surnukeha varju vaadata? Aga noh, ma pole selles valdkonnas geenius kah.
 
keel: inglise
kirjastus:
Simon & Schuster Ltd.
formaat:
pehmekaaneline
lehekülgede arv:
496
ilmumisaasta:
2013
ISBN-10:
0857203029
ISBN-13:
9780857203021
eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: "Totenkünstler"
Goodreadsi hinnag: 2/5


Chris Carter "The Caller" (Robert Hunter VIII)
Mõrvar helistab oma ohvri lähedastele ja esitab küsimusi. Ta lubab, et kui inimene vastab õigesti, siis ta oma ohvrit ei tapa. Kuid ta on valinud küsimused, millele me arvame vastust teadvat, kuid tegelikult ei pruugi. Kas sa oma parima sõbra(nna) telefoninumbrit tead? Millal on su kaasa sünnipäev või te pulmaaastapäev? Kas oskad peast öelda? Need, kellele helistati, ei teadnud ja inimesed tapeti.
See raamat rõhutas tänapäevase elektroonikale toetuva maailma kitsaskohti. On ju tegelikult tõsi, et nii kaua kui telefoninumbrid on meie mobiili mälus olemas ja sünnipäevadest annab sotsiaalmeedia märku, siis ei vaevu me neid enam meelde jätma.
 
keel: inglise
kirjastus:
Simon & Schuster Ltd. UK
formaat: kõvakaaneline
lehekülgede arv:
417
ilmumisaasta:
2017
ISBN-10:
1471156303
ISBN-13:
9781471156304
eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: "Death Call - Es bringt den Tod"
Goodreadsi hinnag: 3/5 
 

Chris Carter "The Gallery of Dead" (Robert Hunter IX) 
Alles pärast pikka ja põhjalikku järelemõtlemist tuli mulle lõpuks sisu meelde. Meil on jällegi tegemist seeriamõrvariga, kuid detektiivid on hädas, sest ta ohvritel pole midagi midagi ühist. Alles lõpuks tuleb välja, mille alusel ta neid valis.
Nüüd, kus mulle sündmused meelde tulid, olen üllatunud, et see raamat mul nii meelest läks. Idee polnud sugugi halb, aga kõiges kokku oli midagi sellist, mis unustama pani. Võibolla ta kadus lihtsalt teiste vahele ära. 
 
keel: inglise
kirjastus:
Simon & Schuster
formaat:
kõvakaaneline
lehekülgede arv:
500
ilmumisaasta:
2018
ISBN-10:
1471156346
ISBN-13:
9781471156342
eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: "Blutrausch - Er muss töten"
Goodreadsi hinnag: 2/5 
 

Chris Carter "The Night Stalker" (Robert Hunter III)
Morgi tuuakse surnukeha, milles olev pomm tapab lahkamist läbiviiva patoloogi. Rohkem kui see esimene ohver ja midagi laua pealt alla hüppamisega, mulle sisust meelde ei tule. Üks nõrgemaid.
 
keel: inglise
kirjastus:
Simon & Schuster Ltd.
formaat:
pehmekaaneline
lehekülgede arv:
454
ilmumisaasta:
2012
ISBN-10:
0857202979
ISBN-13:
9780857202970
eesti keeles: pole ilmunud
saksa keeles: "Der Knochenbrecher"
Goodreadsi hinnag: 2/5 
 
Kui aus olla, siis pole ma ikka päris kindel, mida ma Chris Carterist kui kirjanikust arvan. Loetute hulgas oli neid, mida ma käest panna ei suutnud, kuid ka mõned, mida pidin sunniga lugema. Seepärast pole ta autor, kelle uut ja värskemat üllitist ma raamatukogust või poest ilmumispäeval otsima lähen, kuid kui ette satub, siis loen, aga eelarvamusega, sest ei tea, millise kategooria alla raamat läheb. Lähimas tulevikus siiski pigem mitte, sest praegu on mul Carteri üleküllastus. 

Samalt autorilt olen lugenud veel:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar